Skip to content

Inbound marketing

Inbound marketing draait om het aantrekken van klanten door het aanbieden van interessante en relevante content in iedere fase van het aankoopproces. Met inbound marketing hoef je niet, zoals bij traditionele marketing technieken, te schreeuwen om de aandacht van potentiële klanten. Door het aanbieden van content die beantwoordt aan de vragen en problemen van jouw ideale klant trek je kwalitatieve bezoekers aan en bouw je vertrouwen en geloofwaardigheid voor jouw bedrijf.

Crm

Inbound marketing in het kort

  • Richt je op bezoekers die actief op zoek zijn naar informatie
  • Verhoog je organische zichtbaarheid en traffic door het aanbieden van hoogwaardige content
  • Genereer leads met call-to-actions en landingpages
  • Automatiseer je marketing processen
  • Volg en analyseer ieder onderdeel van je online marketing en sales processen

De vier fasen
van inbound marketing

1. Attract

Trek bezoekers naar je website met content die helpt met hun problemen en antwoorden geeft op hun vragen door het publiceren van blogs en plaatsen van content op sociale media afgestemd op je doelgroep.

2. Convert

Maak leads van anonieme bezoekers die verder op zoek gaan naar mogelijke oplossingen voor hun problemen door het aanbieden van downloadbare content op landing pagina's achter call-to-actions.

3. Close

Maak van leads klanten en ondersteun het besluitvormingsproces door het bouwen aan vertrouwen in de oplossing die jouw bedrijf biedt met e-mail marketing, klantmanagement en geautomatiseerde workflows.

4. Delight

Zorg ervoor dat je klanten toegang hebben tot de laatste en meest relevante content zodat zij promotors van jouw merk worden.

Inbound marketing diensten

We onderzoeken het zoekgedrag om inzicht te krijgen in de zoekintenties van de doelgroep. Hierop stemmen we de structuur en content van alle online uitingen af zodat deze optimaal vindbaar wordt in zoekmachines.

Het in kaart brengen van je doelgroep is cruciaal voor het slagen van alle inbound marketing activiteiten. We helpen je met het identificeren van de ideale doelgroep en vertalen deze naar een of meerdere buyer persona’s. We gebruiken deze buyer persona’s door heel het proces zodat we de juiste doelgroep bereiken.

Een van de meest effectieve manieren om nieuwe bezoekers naar je website te krijgen is het regelmatig schrijven van blog artikelen die aansluiten bij de vragen en problemen van jouw doelgroep. Ons team van copywriters helpt je hierbij door het schrijven van nieuwe artikelen of het redigeren van bestaande content.

Een inbound marketing campagne draait om het converteren van bezoekers naar leads. We helpen je hierbij met het maken van opmerkelijke aanbiedingen en downloads. Deze worden aangeboden in een zogenaamde “conversie funnel” bestaande uit call-to-action’s, landingspagina’s, bedankt pagina’s en opvolg e-mail’s.

De basis van een goede inbound campagne is het aanbieden van interessante content in de vorm van downloadbare kennisartikelen, e-books, infographics, whitepapers, social media posts en meer. Ons team van copywriters en designers helpt met het bedenken en produceren van content afgestemd op de buyer persona’s.

Om je content extra zichtbaar te maken kan het helpen om online advertentiekanalen in te zetten. Wij helpen met het selecteren van de juiste kanalen en het inrichten en beheren van doelgroep gesegmenteerde CPC (Cost per click) campagnes.

Door er voor te zorgen dat je content plaatst op de kanalen waar jouw doelgroep aanwezig, is vergroot je de kans op kwalitatieve bezoekers op je website. Wij zorgen voor inzicht in het gedrag van jouw doelgroep op social media kanalen en stemmen de content hierop af. Door het regelmatig plaatsen van nieuwe relevante content creëren we contactmomenten met jouw doelgroep.

We helpen je met het promoten van content middels e-mail campagnes en workflows. Hierdoor worden prospects op een geautomatiseerde manier door de buyers journey geleid en filteren we de juiste leads uit die aan sales kunnen worden overgedragen.

Data Rapportage

Data analyse en rapportage

We leveren overzichtelijke rapportage waardoor je inzicht krijgt wie je site bezoekt. We kijken naar welke content en campagnes voor bezoekers zorgen en waar ze vandaan komen. We berekenen je ROI zodat we weten wat werkt en bij kunnen sturen waar nodig.

Zelf aan de slag met inbound marketing?

Download hier het e-book met waardevolle tips uit de praktijk! 
 

Download e-book
Whiteboard Overleg

Wat levert inbound marketing op?

Het begint met een goed gesprek over de doelen en ambities van jouw bedrijf en de vraag of inbound marketing hier een bijdrage aan kan leveren. Ons uitgangspunt is dat er een solide basis moet zijn voor het behalen van deze doelen en een gezonde ROI voordat we de samenwerking aangaan.

Vervolgens bestuderen we je huidige website en (online)marketingactiviteiten en kijken waar groeikansen liggen. Aan de hand van deze analyse presenteren we vrijblijvend een groeiplan voor jouw situatie.

Uitvoering groeiplan

We leveren onze inbound marketing diensten op basis van een maandelijkse service retainer. Met deze werkwijze borgen we de continuïteit van de werkzaamheden en leveren we een meetbare bijdrage aan de groei van jouw bedrijf. Ons team van specialisten werkt doorlopend aan het bouwen en besturen van jouw inbound marketing machine.

De prijzen voor onze standaard inbound marketing service retainers zijn afhankelijk van jouw groeiambities en variëren van €1.500,- tot €5.000,- per maand. Uiteraard is het ook mogelijk om de werkzaamheden op maat af te stemmen op jouw behoefte.